کودکان شما

وش صحیح برخورد والدین با پرخاشگری کودکان

1390/11/27 16:03
183 بازدید
اشتراک گذاری

روش صحیح برخورد والدین با پرخاشگری کودکان
والدین باید در مقابل رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه کودکان خود با آرامش، مصمم و با نظم و قانون روشن و واضحی واکنش نشان دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبکه خبر ،روانشناسان هشدار دادند والدین هنگام عصبانیت کودکان به هیچ وجه نباید به بحث و گفتگو با کودک بپردازند و یا زیاد صحبت کنند.

وقتی والدین بخواهند این وضع را بلافاصله با اخطار دادن و تحریم و تهدید کردن به نفع خود کنند، نتیجه عکس می گیرند و حتی باعث تشدید عصبانیت و خشم کودک خود می شوند.

روانشناسان معتقدند که والدین ابتدا  باید  کودک را به اتاق خودش بفرستند و بعد از گذشت مدتی که کودک آرام شد در این باره با وی به گفتگو بپردازند و اجازه دهند کودک مانند خودشان در رابطه با موضوع صحبت کند.

همچنین در این شرایط والدین باید از عصبانی شدن و فشار روحی کودک جلوگیری کرده و به این توجه داشته باشند که کودک در این شرایط بادقت به حرفهای آنها گوش می کند.

روانشناسان معتقدند والدین باید در موقعیت های شخصی با دختر یا پسر خود صحبت و گفتگو کنند، آنها باید به فرزندان خود کمک کرده تا با مشکلات خود کنار بیایند و به آنها راه حل هایی در این باره ارائه دهند، در صورتیکه کودک رفتار خوبی داشت و عصبانیت خود را کنترل کرد وی را تشویق کنند.

براساس این گزارش رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه همیشه یک سیگنال هشدار دهنده است و در شرایط حاد والدین باید به یک روانشناس مراجعه کنند زیرا رفتار تهاجمی و پرخاشگرانه کودک می تواند ناشی از ترس یا درک نکردن درست یا بی توجهی یا حتی ناشی از اختلال بیش فعالی در کودک باشد. 

salamatnews

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکان شما می باشد